PUSAT ASASI UITM DENGKIL (ASiD)

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua, sekian lama tak menulis kerana kesibukan aku . Semoga semua sihat walafiat dan happy-happy la despite all the problems we have. Smile. Alhamdulillah, aku telah mendapat peluang untuk sambung belajar di UiTM Dengkil (untuk Asasi Sains) dan dikenali sebagai Pusat Asasi UiTM.


View Sunset from Veranda. #NoFilter

3 Hari MDS (Minggu Destini Siswa/Siswi

Letih. Gembira. Sedih. Semua feeling ade time 3 hari orientasi. Mostly, ramai yang datang dengan parents tapi aku datang dengan kakak aku sebab abah tak boleh cuti awal. Aku pun datang pergi Klang naik bas (seorang diri) dan stay rumah kakak aku 2 hari sebelum nak daftar masuk UiTM. Tak nak cakap banyak sebab aku nak bercerita melalui gambar pffft. 












Best view dari balkoni




Facts: PTAR (Perpustakaan Tun Abdul Razak ada 4 aras tapi buku tak banyak lagi sebab Pusat Asasi UiTM siap pada tahun lepas. Honestly, every level PTAR memang best. banyak meja dan kemudahan yang lain. 



Bertuah la budak-budak 5A sebab aku bawa gambar kelas siap tampal lagi kat board. Gambar time form 4 tapi yang tiada dalam gambar dua orang je iaitu Aisyah Aqilah dan Firdaus. 


Kemudahan Dobi di setiap kolej

Kolej Dahlia 1. Aku duduk di rumah tingkat 4 (Ground floor dah
dikira tingkat 1)



Finally, inilah bangunan untuk students nak menadah ilmu. Soon, aku akan sesat cari bilik kuliah.


Aku tak ingat nak tangkap gambar di pintu masuk UiTM so boleh google la kalau nak tengok. In sha Allah, isnin ni dah start kuliah dan pada masa yang sama, first day puasa. Selamat berpuasa dan selamat belajar semua.

May Allah bless us and ease everything for us. Amiinn..

Till we meet again, Assalamualaikum ... 


































Comments

  1. Nice post. I'm about to enter UiTM Dengkil in a few days inshaAllah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tahniah dapat dengkil. Selamat menempuh alam asasi di sana

      Delete
  2. Nak tanya, iron board disediakan ke?

    ReplyDelete

Post a Comment