SEMESTER BREAK!


Eih dah 5 bulan di asasi? 



View masa last day at UiTM.



Assalamualaikum dear readers, moga sentiasa sihat walafiat. Alhamdulillah, aku baru tamat sem 1 di Asasi Sains UiTM Dengkil. 

Huhuhu, patut ke rasa gembira?  or rasa sedih? Jujurlah, mixed feeling sebab aku takut pointer rendah dan harapan nak sambung degree in medic hancur! Nauzubillahiminzalik, takut nak hampakan orang-orang yang tersayang. Tapi paling takut, aku hampakan diri sendiri. Cita-cita nak menjadi seorang doktor memang dari zaman lower form lagi.


Ada lagi ke harapan?

Aku dah lalui banyak pengalaman time sekolah menengah tapi aku still tak yakin dengan kebolehan aku. Lebih-lebih lagi kat asasi ni ramai budak pandai. Aku cuba bergaul dan belajar dengan diorang. Tak tipu, diorang baik sangat dengan aku, sabar pulak tu ajar aku especially housemates au kehkehkeh


Sebenarnya, carrymarks aku tak teruk dan alhamdulillah semua above 35.0 tapi bio teruk sikit huhu takut la awak =') In sha Allah, sem 2 aku tukar cara belajar. Sem 1 ni banyak benda aku belajar dan aku dah faham strategi tapi aku tak sure la sem 2 ni berjalan tak strategi aku. Tapi yang aku tahu, bukan aku seorang je nak jadi doktor. Asasi Sains ada 2000+ students so of course semua orang compete for 4.0


Aku percaya yang aku boleh buat tapi sometimes aku teragak-agak.  Contoh, nak buat math pun still guna pensel deuh hahaha Tapi, housemates aku sorang ni kata kat aku yang membuatkan aku pulih sikit.

"Kau still ada harapan Ain. Mana-mana orang pun ada harapan asalkan dia berusaha" 

Aku just harap aku tak pernah putus asa dengan diri aku dan putus harapan pada Allah sebab aku percaya Allah tak pernah sia-siakan usaha hambaNya. Hanya Dia yang tahu bagaimana kita semua berusaha dan Hanya Dia yang tahu apa yang kita lalui selama ini.


Moga Allah sentiasa tolong kita semua untuk terus berjalan, diberi bimbingan hidayah olehNya.

Doakan aku juga terus yakin untuk terus berusaha dan istiqamah dengan segala ujian yang diberi olehNya. Moga aku terus bersemangat dan tidak kenal erti putus asa. Moga aku tidak 'give up' untuk mencapai cita-cita aku.

Dan semoga anda semua, tak berputus asa dalam mengejar impian masing-masing.
 InShaAllah




Comments