Princesses A7 Part 2


"I'm wishing the courage to face the days ahead and 
loving memories to forever hold in you hearts"
-Husna





*Aleesa, Anis, Nabilah, Aida Fatini & Mira*

Heh korang first group. Pasal Aleesa, sebab masa final kita berpisah, aku selalu sound dia pasal pipi tapi leesa memang adorable habis TT_TT (teach me senpai) Aku je selalu main pipi orang dalam kelas. Yang kes sound dia dalam lif tu lawak, balik tu aku terus mesej dia ingat dia terasa la sebab aku cakap.. 

"Lif berat sebab pipi Aleesa,"
Hhehehe sayang Aleesa -.-"

Pasal Anis, dia dari tempat sama dengan aku which is Kelantan tapi peliknya aku memang kekok cakap kelantan dengan dia. Sama jugak dengan Aida. Mungkin aku dah cop muka korang orang luar kot mula2 kelas lagi. Anis power weih! Masa main netball, takde dah muka orang lain yang akan jadi center so aku memang declare awal2..

"weih penat deeuh kejar anis. Laju nak mampus,"
Tapi, dia pun letih jugak kejar aku hahahahah


Muka2 rajin main netball 


Nabilah ni, memang rare sikit sebab satu macam zahin cakap, Kedah dia lain dari lain. Ok, aku tak perasan kes tu tapi aku terkilan sebab dia senyap2 minat drama taiwan. Hhahahahaa, geng kot weih tapi tahu masa dah habis asasi. Tapi mana2 drama dari negara mana pun, memang aku layan la especially bila dengan geng kaki korea. And aku terharu sebab aku rasa dia tak pernah panggil aku ustazah tapi Ain.

"Ain..."
"Ain.."
Aku selalu senyum weih bila dengar dia panggil aku guna nama Ain.

Aida Fatini memang jenis kes sama dengan Anis. Aku tiba2 nak cakap kelantan dengan dia macam tak keluar naturally tapi kelakar la. Even jarang satu group tapi ade jugak banyak kali spend masa sama2. Weih, rumah dia dengan aku dekat je, sekolah dia pun aku kenal so apa yang aku boleh conclude tentang asasi ni, memang ramai budak kelantan dalam kelas.

Psst psst... Aida lawa weih. Hheh!

Mira ni, satu habit dia memang selamanya buat aku kelakar. First time jumpa orang macam dia and aku tak boleh bila dengar dia cakap. Mesti hujung ayat tu ade keluar benda menarik. Tak pun, time lecturer cakap something pelik, mesti Mira...

"Heh"
"Tibee"
"Eih?"

And hari last asasi paling gile sebab aku tak boleh berhenti gelak. Dia ajuk cara abang kakak kedai lengkuas panggil nama students. I was like .." Weih sebijik weih,"
Haru betul Mira nih.


*Humaira, Lat, Husna, Z etty& Aida Hanis*

Humaira, satu kepala kalau buat muka terkejut. Best buat muka terkejut dengan dia sebab macam gaya tak de kerja and dia pun boleh masuk sekali buat. Aku just macam "Ha??!! O_O"
and dia pun "Ha??! O_O" pastu dua-dua pecah gelak. Tapi tu memang bila time bosan and selalu buat time dalam lab. Kelakar bila ingat balik.



Lat yang paling best sebab dia support group underrated tapi tu yang aku respect. Memang legend habis la nasib baik aku tahu and aku maca, "wuish wujud lagi weih. Memang tabik habis" tapi pasal lat bukan tu yang best, dia rajin skali buat soalan discussion dalam lab fizik hahahhaha tapi  betul la, pilih member yang baik untuk assignment or pape lah so kira aku untung dapat lat sebagai member dalam group lab. Hhehhehe =P

Husna or Una (eih macam dua identiti berbeza pulak) , aku rasa paling 'masuk air' dalam kelas. Banyak benda kelakar yang memang aku selalu nak gelak pasal dia. Even yang 'Tragedi Lif di Anjung' tu pun tak pernah tak kelakar kalau nak buat throwback. Tapi masuk air dia pun tetap pandai weih, main netball pun style cool gitu bila jadi GD. And una jugak antara geng yang selalu "Jom makan" bila habis lecture time tengah hari sampai aku rasa meja tu dah jadi port kita - . - "

Zetty! okey though dia duduk sekejap dengan kiteorang tapi tetap terharu sebab dia datang festival asasi. And quite suprise, sebab bila jumpa, terus peluk gaya bertahun tak jumpa hahaha. Even tak sempat nak spend masa dengan dia tapi ade jugak kenangan dengan dia. Aku impress dengan first gambar kelas sebab aku tengok lawa je dia pose huhhuhuuhu. Stay pretty, dear!



Aida Hanis, honest talk, i can talk english quite well because you're english too. I admire your english so much and when you're excited about something like , memang smooth habis la. I don't know how to put this words but memang dia legend habis bila excited. 

"Oh my god.."
"Oh my god.."

Aku memang facepalm habis weih tapi memang terbaik sebab dia layan group yang aku layan jugak. Name it and she knew almost everything. 20 April,Happy birthday for you ^_^ Enjoy your last teen babe! Jangan terharu heh


*Damia, Qiha, Syahirah, Sarah & Fat*

Pasal Damia ni, or aku sorang je panggil dia Dameow, tagline dia dengan aku
"Kau kenal tak penumbuk?"

Eihhh, dia tak tahan sebab aku comel sangat kot =3 #hmmsybejet tapi dia tetap comel jugak. Paling best dengan dia masa bukak cerita 'dalam2' sikit pasal zaman sekolah kat pusat islam (Setting tempat dah kira elok hahahahaa) Sumpah comel je aku rasa time tu, aku mesej kau suruh datang pusat islam teman aku sebab housemates aku semua dah balik time tu and aku pulak takut. So, buat borak dengan dia sebab kadang-kadang bila lagi nak bukak cerita kan?

Deiiii, aku paling rindu nak cubit pipi dia sebab memang macam doh tepung weih

Qiha, your petite angel nak menulis ni. Qiha, aku tak tipu tapi memang kau sifu boeklah sebab masa final sempat spend masa dengan aku nak mengajar chemistry. Thanks a lot and paling best, terima kasih for block lego. Sumpah tak terfikir yang aku akan develop hobi baru tapi tu la, best main lego sampai aku nak kumpul banyak lagi lego.Qiha pun kadang-kadang, jenis kaki gelak dengan aku dan layan je perangai aku yang hodoh ni.

Hari Crepe sedunia kah kah! Mira dengan Humaira sama warna


Syahirah ni, aku memang paling haru pasal dia sebab dia memang selalu buat benda pelik yang memang aku boleh gelak memanjang. Paling best masa nyanyi lagu mentega kacang sunbear. Tau tak masa tu memang semua pecah gelak tak expect dia nak nyanyi lagu macam tu tapi terbaiklah. Dia pun best masa program derma darah sebab memang gaya orang besar la and thanks jadi leader terbaik untuk program derma darah kita. One of best memories!

Sarah.. emmm patut ke describe lagi biarpun dalam group rumah dah cakap? Hhehehe, tak pe, aku describe putar ayat sikit tapi thanks to sarah, best sangat asasi aku sebab dapat housemates sebagai classmates aku. Memang tak tipu, balik rumah tu memang ade je cerita nak buat throwback sampai housemates yang lain pun kenal classmates kita yang lain. Sarah best sebab memang senang nak kerja assignment sebab bincang kat rumah tapi tu lah, kadang2 ter-last minute. Salah aku la jugak kot hahahahaaa tapi tetap best!

Fatihah or Fat senang cerita, aku mula2 tengok fat masa lab bio, sumpah aku dah cop muka dia jadi leader gitu tapi rupanya tak pun sangat. Peramah dua kali lima dengan orang lain. Best memories, masa kita pergi larian shah alam dengan larian negaraku (biarpun yang kes shah alam tu kalau ingat semula rasa nak gelak pun ada tapi aku consider tu memori paling best weih) Fat pun kadang2 buat aku tahan gelak je la asyik kene bahan dalam group mesej kelas *send virtual hug* tapi tu lah, memang buat aku terhibur time baca mesej. Haru budak-budak ni.




*Nani, Dayana, Farhana, Syuhada & Nadia*

Nani, memang geng dengan aku untuk dilabel sebagai budak sekolah rendah biarpun kita antara yang paling tua dalam kelas =P tapi nani dengan aku memang tak nampak gaya 19tahun but more like 15tahun la kot paling teruk sebab muka memang takde gaya macam dah dewasa. Best memory masa bukak 'cerita' dalam kereta masa yang lain tengah run. Deep conversation lah kot hahahaa tapi best la bila sama-sama buat pengakuan..

"Saya tak pernah lagi merempat tepi jalan pukul 2-3 pagi macam ni"

Hmmm sama nani, saya pun. *slap high 5 hehhehe

Dayana, one of my sweet friends yang tak pernah kekoh nak senyum and awk dengan nani antara yang first tangkap gambar dengan saya. Heh, gambar tu saya buat muka buruk kot tapi tetap post (mujur dayana dah delete kot hahahaha).  Dayana memang antara orang yang rajin nak discuss pasal soalan2 lab sebab memang aku dengan dia je selalu tanya jawapan soalan lab. Nak buat pengakuan tapi kan bila dayana panggil cakap dengan aku .. "Ustazah dah.."Tak tahu kenapa tapi aku suka cara dayana panggil aku macam tu, tak tahu nak explain macam mana hahahhahaa mungkin comel kot

Pasal Farhana, best buddy jugak time main netball and selalu usik dia. Gelak je nak habis asasi ni aku tengok dia kene ship dengan Immad. Tak boleh lupa masa tengah study week, aku main basikal and terserempak dia dengan kawan2 dia and memang ade banyak gambar la aku tangkap time tu. Terharu jugak dengan dia sebab tampal gambar aku dengan dia kat board eiiiihh so sweet la so aku pun dengan baiknya tampal jugak gambar aku dengan dia dalam diary aku. Memang rindu nak peluk dia and cubit2 dia =3 Hhehee

Candid and tak perasan pun ade orang ambik gambar

Pasal Syuhada, memang dia senyap tapi lain macam dengan aku hehehehe betul la, kadang2 ade orang lagi suka buat perangai 'masuk air' sesama diorang je, tak tunjuk depan-depan. And best memori aku ingat lagi, masa aku, dia dengan damia ada buat deep talk dalam surau dahlia sambil diorang buat asignment chemistry. Time tu, memang aku faham la, bukan senang nak control perangai bila kau duduk sekolah agama and ade je orang akan cari salah nak bangkitkan isu. Thank you, senpai hahahahhaa biarpun kisah tak panjang tapi aku cuba untuk ambik iktibar =D

And last one, Nadia! My chungi hehehe yang mana aku rasa dia cuba nak korea comel and tak rasa pelik. So kadang-kadang aku terlepas lah gedik terkeluar "Anyeongg" Hmmm ntahapapela aku pun. Nadia, aku paling impress sebab dia tinggi. Okey macam pelik cakap tinggi je tapi macam mana nak explain tapi bila aku jalan tepi dia best sebab ade feeling macam aku di-protect oleh beliau hahahhaa bajet je aku. Tapi, dia pun satu angkatan dengan aku kalau bukak topik drama korea ceh


Alhamdulillah dah tamat. Dear sahabat-sahabat sekalian, mana cukup nak explain dengan perkataan macam mana dia punya feeling dapat korang sebagai classmates. Dia paling best sebab kita cuba nak makan ramai-ramai, cuba tak nak buat geng or puak ntahpape which is aku respect. Tu kot sebab aku rasa aku suka dengan semua orang. 11 bulan sama-sama, pagi siang malam hadap muka korang tapi tu yang best. Tu yang buat aku hmmm... tak nak berpisah korang *nangis dalam almari*
Macam ayat sape ntah, jumpa lagi kat instagram hahahah sumpah kelakar tapi aku yakin, one day kita tetap jumpa and ade rezeki kita berkumpul ramai-ramai lagi. 

Princesses A7, Love you! Do the best till the end!
May Allah bless all of us <3









Comments