Off The Wall



"Emmm aku suka vans old skool"

"Random sangat. Kenapa?"
"Sebab even diorg released collection baru yang lawa2, trendy semua,
most people still prefer old skool,"
"lels, correlation?"

Fav bunga all time; Tulip

Assalamualaikum dan salam happy-vibe, fleurist readers. Uhuks, (seriously, I wish that i can update every weeks - ahah nak masuk musim busy sewaktu dengannya dah weih) Ingat tak previous entry aku di mana aku ada share sikit pasal talk Inche Gabbana dan pengenalan aku kepada 'bulatan gembira' ? 


Sebenarnya persepsi, mentaliti, pemikiran, judgement kita terhadap bulatan gembira dan usrah ni still macam blur-blur kan? Macam ada orang nak join tapi takut salah ajaran, dan ada juga orang malu nak join sebab rasa 'bulatan gembira' ini hanya untuk mereka stok-stok alim sdn bhd. Tapi, padunya kata-kata akak naqibah aku ni mula-mula nak bukak usrah "Emmm usrah ni bukan untuk mereka yang baik tapi untuk mereka nak jadi baik

Tepat dan clear. 

Mula-mula aku tak kenal pun mane-mane senior kat situ sebab memang tak tahu. Aku boleh kenal naqibah aku sebab member aku tolong kenal and recruit aku masuk dalam bulatan gembira itu. Honest talk, masa tu aku macam ' Huh serious la?' aku bukan teragak-agak tapi aku more kepada macam tak yakin, ragu-ragu macam time tu banyak benda masuk kepala aku. Tapi, malam tu adalah starting point aku dalam semua perkara. 

Starting Point.

Sebenarnya, aku decide nak masuk 'alam ni' bila jejak sem 2. Sem 1 tak tipu, aku rasa kalut dan busy sangat-sangat sampai macam huru-hara teruk. Tapi aku rasa aku pernah terbaca statement 'dalam kesibukan itulah kita perlu lari sekejap dari dunia dan bertemu dengan Tuhan'. Aku admit, aku fall apart sem 1. *lap air mata* Bila aku duduk seorang diri, layan perasaan..masa itulah, perasaan bersalah  pada diri sendiri datang.

"Ain, kau tak rasa ke kau makin fall apart, jauh dari Allah?" 

Sebab itu aku rasa sem 2 dan kalau boleh sampai bila-bila, aku nak sangat masih lagi diberi kelapangan untuk pergi majlis ilmu, dengar tazkirah, baca buku-buku ilmiah dan kuatkan aqidah semula sebab bila hidup jauh dari parents, kita tend untuk benda-benda tak elok. Betul kah? Pada pendapat aku, yup..aku rasa macam tu tapi still depends pada individu jugak. Sebab tu aku rasa aku patut polish semula kasut aku (lels tetibe) 

Bagi aku, kasut tak semestinya kita perlu beli setiap kali kita nampak mereka usang dan buruk. Kita hanya perlu basuk kasut itu, sental-sental shoelace, dan sembur febreze kalau nak wangi. Sama dengan diri kita sendiri, tak perlu kita nak flip 180 dalam berubah. Aku cuba nak jadi senyap, low profile tapi langsung tak jadi sebab aku memang naturally bising =')) Apa yang kita perlu dalam misi nak berubah adalah kita tambahkan unsur-unsur baik dan perbaiki diri kita yang sedia ada. 

[It's okay. One thing at a time - Anthem (Hlovate]

Sebab aku tahu, nak totally berubah bukan senang. Maka, kita mulakan sedikit demi sedikit. Dan kalau kawan pandang 'slek', buat dunno je. Tak tipu. Aku masa tu selalu nak 'keluar' waktu maghrib, housemates aku tanya aku ade discussion ke, aku iyakan je. Kadang-kadang aku cakap nak 'dating' . Hhehehehe *garu kepala


Konklusinya di sini, kita semua sentiasa ada peluang nak berubah, Kita sendiri perlu cari dan decide starting point kita. Tak mustahil untuk berubah sebab hidayah itu Milik Allah. Jangan berputus asa dari rahmat-Nya. Cari rakan yang boleh membantu kita. Sungguh, rakan itu memainkan peranan dan mereka boleh menolong kita. Tak kesah bab belajar atau bab agama. Pergilah jumpa mereka yang kita boleh percayai. In sha Allah, Dia akan mudahkan urusan itu untuk kita. In sha Allah...

Aku tamatkan entry ni dengan doa, moga kita semua istiqamah atas jalan yang Dia redhai dan rahmati. Sama-sama, kita menjadi hambaNya yang berjaya di dunia dan akhirat. Amiin.
Assalamualaikum dan bye bye =D













Comments